Mijn Bericht punt NL
RSS Feed home | archief | links | bericht plaatsen Sinds vrijdag 2 maart 2007, jaargang 18 week 13

Nederland kan de wereld weer veroveren.

dinsdag 16 oktober 2007, 12:29:45

Cebu City, 16 oktober 2007.

"Ongelooflijk maar waar: online winkeliers in Nederland kunnen een klantentoename realiseren van veertigduizend procent. De enige voorwaarden zijn, dat ze hun website in het Engels vertalen voor Internationale verkoop en contant geld plus creditcards accepteren op hun websites" zegt Dick Detering, de Nederlandse eigenaar van het op de Filippijnen gevestigde bedrijf Happy Buyer. Happy Buyer is de nieuwste service op Internet. De door Dick Detering ontworpen website http://happybuyer.org, welke zowel een Nederlandstalige als een Engelstalige versie kent, maakt het voor consumenten over de gehele wereld mogelijk om online winkeliers, waar dan ook gevestigd, te betalen met contant geld.

De werkwijze is eenvoudig: een consument die online wil kopen en dat, om wat voor reden dan ook, niet op de gebruikelijke manier kan of wil doen, loopt eerst naar het dichtsbijzijnde agentschap van de Western Union Bank (in postkantoren) of MoneyGram en maakt middels een contant geldbetaling het verschuldigde bedrag plus tien procent servicekosten over naar Happy Buyer. Vervolgens betaalt Happy Buyer de koopprijs middels bedrijfscreditcard aan de online winkelier. Tot slot is het de online winkelier die het product of de service aan de consument levert.

1) De eerste groep die wordt misgelopen door online winkeliers: Consumenten in Nederland met Zwart Geld.

Er is in Nederland volgens schattingen ongeveer 4,5 miljard euro aan zwart geld in omloop. Daarnaast hebben Nederlanders een veelvoud van dit bedrag op buitenlandse rekeningen ondergebracht ( bron: http://www.zibb.nl/web/Bedrijfsvoering/Finance/Finance-artikel/Zwart-geld-in-13-vragen.htm ). Deze landgenoten hebben ongeveer 27 miljard euro aan zwart geld gestald in Europese landen die een bankgeheim kennen ( bron: http://www.volkskrant.nl/economie/article384866.ece ). "Wat denkt u, zouden die mensen, als ze online kopen, hun bankrekening, creditcard of acceptgiro gebruiken om winkeliers te kunnen betalen ? Natuurlijk niet. Ze hebben slechts 1 optie en dat is betalen met contant geld en dan nog het liefst indirect via een derde partij en niet rechtsstreeks aan de leverancier. Tot nu toe zijn online bedrijven in ons land deze potentiele -, vaak rijke klanten, altijd misgelopen. Maar online shops kunnen dat eenvoudig herstellen door gratis naar Happy Buyer te linken" aldus Detering.

2) De tweede groep die wordt misgelopen: Nederlandse consumenten, woonachtig in het buitenland.

Volgens schattingen wonen er ongeveer 1.2 miljoen Nederlanders in het buitenland gebaseerd op officiele emigratie statistieken vanaf 1950 ( bron: http://www.nederlanders.fr/article.php3?id_article=130 ), een schatting die volgens Detering veel te laag is. "Niet meegerekend zijn diegenen die zich niet officieel hebben laten uitschrijven uit Nederland, en dat zijn de meesten ! Bovendien bestaat er niet eens een Centrale Administratie van diegenen die zich tot nu toe, wegens emigratie, lieten uitschrijven uit de woongemeente. Er bestaan overigens wel plannen om een dergelijke Centrale Administratie op te zetten, omdat de Nederlandse Regering zich ervan bewust is, dat het met deze statistieken niet zo best gesteld is. Ook is het aantal niet-geemigreerde Nederlanders, dat in het buitenland werkt of daar om andere redenen tijdelijk langer verblijft, uiteraard niet inbegrepen in het aantal van de geschatte 1.2 miljoen" aldus de eigenaar van Happy Buyer. Detering vervolgt: "Persoonlijk schat ik in, dat er zich op zijn minst 2.5 miljoen Nederlanders, permanent of voor langere tijd, in het buitenland bevinden. Deze (ex) landgenoten bezoeken vaak Nederlandse websites, onder andere omdat ze ons land missen. Zij kunnen echter geen gebruik maken van het online betalingssysteem in Nederland, omdat de meesten geen bankrekening (meer) hebben in het oorspronkelijke thuisland en een overgrote meerderheid bovendien niet in het bezit is van een creditcard. Concluderend lopen online winkeliers dus niet alleen de miljarden euro's mis van zwart geldbezitters, maar ook nog eens de online aankopen in de groep van 2.5 miljoen Nederlanders, die in het buitenland wonen".

3) De derde en tevens grootste groep die wordt misgelopen: niet-nederlandse consumenten in het buitenland.

Het "rekenwonder" Dick Detering rekent ons verder voor: "Nederland heeft slechts zestien miljoen plus inwoners, vierhonderd maal minder inwoners dan de gehele wereld. Dit betekent, dat als online bedrijven in ons land hun produkten of diensten ook aan de rest van de wereld zouden verkopen, zij hun aantal clienten in theorie met vierhonderd maal zouden kunnen vergroten ! Dit zou een klantentoename zijn van meer dan veertigduizend procent ten opzichte van hun huidige aantal Nederlandse clienten !". Detering's berekening: Twee maal zo groot = 200 procent. 400 maal zo groot = 200 maal 200 procent = 40.000 procent. Omgekeerde berekening: 40.000 : 400 = 100 procent. "Zij moeten dan wel hun websites in het Engels (laten) vertalen en creditcards plus contant geld op de website accepteren, hetwelk wij gratis voor de winkeliers kunnen regelen. Dat laatste is nodig, omdat de inwoners van die andere 193 landen in de wereld uiteraard geen Nederlandse bankrekening hebben. Bovendien heeft ongeveer 90 procent van de wereldbevolking (6.5 biljoen mensen) geen creditcard dus daar kunnen ze ook al niet mee betalen en betalen bij aflevering kan niet over de grens" aldus de entrepeneur. Volgens Detering kan de Gouden Eeuw in Nederland terugkomen als Nederlandse online winkeliers zich serieus zouden richten op verkoop buiten de landsgrenzen.

Over Happy Buyer.

Het op de Filippijnen gevestigde bedrijf Happy Buyer, dat onder Nederlands management staat, voorziet in een unieke contant geld betalingsoplossing voor online winkeliers en consumenten. Sinds de start in Juni 2007, heeft dit nieuwe systeem bewezen een trendsetter te zijn in de zich snel ontwikkelende wereld van online winkelen en de website van Happy Buyer heeft sindsdien dan ook grote aantallen winkeliers en consumenten aangetrokken. Eigenaar van het bedrijf is de Nederlander Dick Detering, een ervaren entrepeneur en Internet marketing specialist, die sinds 1999 op de Filippijnen woont. Het bedrijf heeft 25 employees en breidt steeds verder uit. De Nederlandstalige versie van Happy Buyer kan worden gevonden op http://happybuyer.org/index2.html en de Engelstalige versie op http://happybuyer.org

Contact Informatie:

Happy Buyer Inc.
Openingstijden: 9.00 u tot 18.00 u Ma-Za Plaatselijke Tijd.
Contactpersoon: De heer Dick Detering. Dick Detering is beschikbaar voor interviews op Tel: +63-32-2539170 of Mobiel +63-9174338692 van 11 uur in de ochtend tot 3 uur in de middag Nederlandse Tijd.
Adres: B. Rodriguez St. 14
Plaats: Cebu City
Provincie: Cebu
Postcode: 6000
Land: De Filippijnen
Tel: +63-32-2539170 - 9.00 u tot 18.00 u Ma-Za Plaatselijke Tijd.
Mobiel +63-9174338692 - 9.00 u tot 18.00 u Ma-Za Plaatselijke Tijd.
Fax +1-832-550-3678.
Email support@happybuyer.org
Website http://happybuyer.org/index2.html
###

Bedrijven | http://happybuyer.org